Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Статті

Управління ризиками в період невизначеності: дії ризик-менеджера

13 листопада 2020 р.

Управління ризиками в період невизначеності: дії ризик-менеджера

Бізнес – це діяльність на свій страх і ризик. На компанію може вплинути що завгодно: невдалий контрагент, зміни на ринку, економічна криза. Пандемію ніхто не міг передбачити. Якби ризик-менеджери в кінці 2019 року стверджували, що через кілька місяців бізнес доведеться закрити або піти на віддалений режим роботи – ніхто б не повірив.

 

Іноді працювати доводиться за фактом ситуації. Компанії, які не справляються з ризиками – закриваються. А ті, хто "виживає" діляться на щасливців і експертів. Експертами будуть ті, хто приймав правильні рішення і залишився на плаву.

 

Щоб уникнути проблем для бізнесу ризик-менеджеру, або людині яка виконує його функції, потрібно передбачити ситуацію і вчинити певні дії. А точніше підготувати план і дотримуватися його сценарію. Експериментам тут не місце, бо в обставинах кризи потрібно швидко приймати оптимальні рішення.

 

Для початку виділіть для себе загрозу, можливі ризики, і донесіть до керівництва, що це важливо. Для цього потрібно вміти переконувати та бути авторитетним в очах керівника.

 

Далі потрібно розробити разом з колегами план дій щодо мінімізації ризиків. План може бути індивідуальний, і залежить від компанії. Наприклад, поповнення складських запасів, організація сервісу доставки, перегляд домовленостей з контрагентами, план безперебійної роботи або навпаки, стратегія зупинки бізнесу. Врахувати потрібно все, починаючи від виробництва, закінчуючи можливою втратою робочих місць співробітників.

 

Що стосується домовленостей з контрагентами – можна прискорити "закриття" контрактів, які близькі до виконання. Реалізовані зобов'язання кращі, ніж відстрочені на невідомий період.

 

Також не забувайте регулярно перевіряти контрагентів, з якими вже працюєте. Бізнес ваших партнерів може закритися, і це неодмінно відіб'ється на домовленостях.

 

Читати більше: Контрагент-банкрут: які наслідки для компанії?

 

Створіть фінансову подушку. Наприклад, в антикризовому плануванні є практика хеджування валютних ризиків.


Дотримуйтеся узгодженого сценарію. І бажано продумати кілька варіантів розвитку подій. Некерованих ризиків не існує. Можна розкласти ризик на складові й працювати з тими компонентами, на які реально впливати.

Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’