Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Знаходьте клієнтів або партнерів та аналізуйте ринки з новим інструментом від YouControl Детальніше
Статті

20 показників, щоб зрозуміти фінансовий стан компанії

31 травня 2021 р.

20 показників, щоб зрозуміти фінансовий стан компанії

Банкрутство партнера, з яким є активні операції, – одна з найбільших неприємностей для компанії. Але замість того, щоб лякати можливими наслідками – розповімо, на що звернути увагу і як напевно уникнути такої ситуації за допомогою інструменту "Фінансовий скоринг".

 

Фінансовий аналіз компанії – частина роботи з контрагентами. Він допомагає завчасно оцінити ефективність підприємства та зробити висновки про його діяльність. Прочитати баланс і звіт про фінансові результати не завжди достатньо для того, щоб зрозуміти фінансовий стан компанії. Нещодавно ми розповідали про основні показники для аналізу фінзвітності компаній. Однак для більш розширеного дослідження потрібно більше даних. 

 

Аналітичний відділ YouControl розробив інструмент, що враховує 20 індикаторів аналізу фінансової стійкості компаній. Вони розділені на чотири групи показників фінансового аналізу: ліквідність, рентабельність, ділова активність і платоспроможність підприємства. 


 

❕ Повний опис індикаторів фінансової стійкості можна побачити в самому інструменті під час перевірки контрагента. 


 

1. Група показників "Ліквідність" враховує: 

• Здатність компанії сплачувати свої зобов'язання строком до 1 року за рахунок оборотних активів. Тобто чи є в компанії ресурси, які можна використовувати для погашення кредитів. 

• Здатність погашати поточні зобов'язання лише за рахунок грошових коштів та їх еквівалентів. Індикатор дозволяє зрозуміти, чи є у фірми кошти для задоволення вимог кредиторів на поточну дату. 

• Співвідношення між оборотними активами за мінусом запасів та поточними зобов'язаннями компанії.

• Здатність покривати короткострокові зобов'язання найбільш ліквідними активами.

• Частку грошових коштів та еквівалентів у загальній структурі активів компанії.

 

2. Група показників "Платоспроможність" враховує: 

• Частку власного капіталу компанії у загальній сумі коштів, інвестованих у її діяльність. Чим вищий цей коефіцієнт, тим більш компанія є фінансово незалежною від кредиторів. 

• Наскільки боргове навантаження відповідає наявним операційним доходам від ведення бізнесу. 

 •Співвідношення між власним капіталом та необоротними активами. 

 

3. Група показників "Прибутковість" включає:

• Наскільки ефективно менеджмент використовує активи фірми для генерації прибутку. Від'ємні значення свідчать про збитки.

• Наскільки прибутковою є компанія для власників та інвесторів.

• Скільки прибутку генерує кожна гривня оборотних активів компанії.

• Відношення валового прибутку до виручки. Цей коефіцієнт показує реальну прибутковість бізнесу компанії. Зміна маржі в порівнянні з минулим роком підкаже, як змінилася цінова політика та ефективність діяльності компанії; 

• Відношення чистого доходу до вирахування відсотків та податків до загальних активів компанії.

• Співвідношення між валовим прибутком (збитком) та собівартістю.

• Відношення валового прибутку до операційних витрат компанії. 

• Відношення прибутку від операційної діяльності до собівартості реалізованих товарів (робіт, послуг) та операційних витрат (адміністративних витрат, витрат на збут та інших), пов’язаних з реалізацією продукції.

 

4.  Група показників "Ділова активність" враховує:

• Продуктивність активів компанії шляхом їх порівняння із обсягом виручки. 

• Ефективність використання робочого капіталу компанії з точки зору згенерованої ним виручки. 

• Динаміку дебіторської заборгованості.

 

 

Чи гарантує фінансовий аналіз надійність контрагента? 

 

 

Навіть якщо ви змогли прийняти рішення, базуючись на нашому скорингу, або за допомогою власного аналізу, не варто зупиняти аналіз. Заощаджений час можна витратити на те, щоб оцінити інші ризикові фактори: юридичні та репутаційні. Зосереджуйте зусилля на такому: перевірте судові справи контрагента та його зв’язки (все це можна зробити в системі YouControl). Після цього ви зможете прийняти збалансоване рішення.

 

Високий фінансовий індекс компанії не означає, що в неї немає проблем із законом та токсичних зв’язків. Це означає лише те, що із фінансами все порівняно добре. Чому порівняно добре? Фінансовий скоринг YouControl – відносний та порівняльний. Індекс А означає, що на поточний момент на ринку України компанія з цим індексом має найкраще поєднання фінансових індикаторів серед своїх конкурентів. На інших ринках ситуація може бути кардинально іншою. Наприклад, ми не порівнюємо фінансові результати українських аграріїв зі світовими агрохолдингами та не оцінюємо українських автомобілебудівників на тлі американських та японських концернів.

 

А наскільки надійні партнери вашої компанії? Почати перевірку

Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’