Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

YouControl запустив свій подкаст про людей в бізнесі!
35 хвилин концентрованої користі тут

Слухати
Статті

Due Diligence vs комплаєнс: що захистить ваш бізнес краще?

28 квітня 2021 р.

Due Diligence vs комплаєнс: що захистить ваш бізнес краще?

Due diligence та комплаєнс – обидва ці поняття фігурують в контексті безпеки бізнесу. Між ними багато спільного, але є і принципові відмінності. У цій статті з'ясовуємо і пояснюємо, коли та навіщо вам потрібно використовувати те й інше.

 

У багатьох українських (і тим більше західних) компаніях налагоджена бізнес-розвідка для дотримання сумлінного ведення бізнесу та уникнення фінансових ризиків. Управління ризиками, своєю чергою, охоплює напрямки "комплаєнс" і "Due diligence".

 

Комплаєнс – від англійської compliance ("згода, відповідність") буквально означає дотримання певних умов і вимог законодавства, галузевих стандартів. Завдання комплаєнсу – уникнути фінансових і репутаційних втрат, штрафів, позбавлення ліцензії, кримінального переслідування керівництва компанії.

 

За допомогою Due Diligence також оцінюють та запобігають фінансовим та юридичним ризикам. У широкому сенсі поняття due diligence застосовується як протилежність недбалості або зловживанню, може використовуватися для юридичної або морально-етичної оцінки діяльності суб'єкта. Саме широкий зміст допомагає зрозуміти відмінність due diligence від комплаєнсу.

 

Для простоти розуміння можна зіставити due diligence зі стратегією, а комплаєнс – з тактикою захисту бізнесу від ризиків.

 

Уявіть, що ви маєте сісти за кермо автівки.

Ви перевіряєте стан своєї машини, кількість палива і рівень масла. Плануєте шлях, звіряєтеся з картою корків на маршруті і заводите мотор. Це комплаєнс.

Але навіть в ті дні, коли авто залишається в гаражі, ви стежите за актуальними ПДР, звертаєте увагу на новини про ремонт доріг і нові, в тому числі тимчасові, знаки регулювання. Не пропускаєте ТО і сезонну зміну гуми. Це due diligence.

 

Загальні риси та відмінності due diligence та комплаєнсу

 

 

Ключові відмінності починаються ще до початку активних дій – з причин для розслідування. Саме ваша мета і завдання допоможуть вам вирішити, наскільки вам потрібно заглибитися, які джерела ви повинні використовувати та що ваші висновки будуть означати для вас або вашої організації.

 

Хто застосовує?

 

 

Комплаєнс

 

Впроваджується в компаніях різних сфер, особливо якщо діяльність вимагає ліцензії. Часто є вимогою, особливо в міжнародних компаніях або для українських компаній, що працюють на міжнародному ринку.

 

Due diligence

 

Не є формальною вимогою і не регламентується як необхідна умова роботи або співпраці. Це скоріше "добра воля" для компанії, яка визнає цінність належної обачності. Due diligence органічно стає частиною політики та процедур організації. У деяких галузях це негласно вважається найкращою практикою.

 

Коли застосовується?

 

 

Комплаєнс

 

Мета комплаєнс-процедур, зазвичай, короткострокова. Наприклад, перевірити конкретного контрагента перед укладенням певної угоди.

 

Due Diligence

 

Due diligence застосовується, можна сказати, в "фоновому" режимі. Безперервний процес розгляду і вивчення навколишнього контексту, співвіднесення даних з цілями компанії.

 

На чому фокусується?

 

 

Комплаєнс

 

Вивчення фактів в минулому і сьогоденні компанії або персони. Комплаєнс шукає конкретні "сигнальні" елементи і підкреслює їх або викреслює зі списку ризиків.

 

Due Diligence

 

Вивчення всіх плюсів і мінусів, а потім ухвалення рішення на основі об'єктивної картини. Аналіз не тільки того, що сталося, але і чому це могло статися і що сталося внаслідок.

 

У будь-якому випадку, і комплаєнс, і Due diligence націлені на безпеку. Обидві процедури допомагають:

• захистити інтереси компанії, інвесторів, клієнтів, співробітників;

• уникнути проблем з регуляторами, відповідальними за дотримання чистоти ведення ділової активності;

• побудувати та підтримувати свою репутацію гідного учасника ринку, робота з яким не несе додаткових ризиків.

 

Але комплаєнс робить це "тут і зараз", а Due diligence  "взагалі". І поєднання обох підходів захищає від ризиків максимально, до того ж покращує репутацію компанії, підіймає її цінність в очах партнерів і інвесторів, підвищує довіру клієнтів та співробітників.


Що ще почитати на цю тему: Українські компанії почали впроваджувати комплаєнс-контроль. Що це і навіщо?

Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’