Стаття за мотивами інтерв'ю зі співзасновником та СЕО Work.ua Артуром Міхно. Про людяність і власний вибір, про бойкот брендів, які не вийшли з ринку рф.
Півтора року повномасштабної війни – більш ніж достатній термін для проявлення “справжнього обличчя” бізнесів. Поки одні компанії ясно висловлюють свою позицію і власними силами наближають перемогу, інші досі працюють в рф, отримують прибуток від країни-агресора та платять податки в її бюджет.
Ставлення до таких бізнесів може бути однозначним: припинення співпраці та будь-яких ділових контактів. Наприклад, компанія Work.ua припинила надавати будь-які послуги компаніям та брендам, що не вийшли з російського ринку. YouControl обговорив зі співзасновником та СЕО Work.ua Артуром Міхно це рішення та пов’язані актуальні теми.
“Продовжувати співпрацю означає допомагати цим компаніям вбивати людей. Бо умовні METRO, Ашан, Райффайзен Банк, Nestlé тощо прийняли рішення допомагати росії. Фактично вони співпрацюють з державою, яка вбиває людей. Вони легалізують таку можливість. І це дикість, що ці компанії це не усвідомлюють. І хтось має про це сказати.
Якщо моральність цих компаній знаходиться на рівні готовності бути співучасниками вбивства – то я не хочу мати з ними взагалі ніяких відносин. Тому що інакше довелося б зрадити все те, що ти будував як людина”, – Артур Міхно.
Першочергово Work.ua заблокували 20 найбільших брендів, через що втратили біля 6,2 млн гривень річних контрактів.
До другого списку заблокованих контрагентів увійшли менші компанії – приблизно 200 брендів. Розрив співпраці з ними “обійшовся” у 2,7 млн гривень.
Тобто сумарно майже 10 мільйонів. Це доволі значна сума, але саме рішення більш значне. Це людське рішення, яке приймає кожен топ-менеджер компаній: чи згоден він нести на собі каїнову печатку, зрадивши в собі людину, співпрацюючи з компаніями, що не вийшли з рф.
З іншого боку, це також рішення рядових працівників. Касири, менеджери, маркетологи здатні показати власну позицією, просто пішовши з такої компанії і знайшовши альтернативну роботу. Показати, що не хочуть мати з такими компаніями жодної взаємодії. Це внутрішній сильний крок для самого себе і це запит всього суспільства на правду.
Для звичайних людей це коштуватиме менше в цифрах, але анітрохи не менше з точки зору рішення. І своїм вчинком вони можуть надихнути ще десятки тисяч людей. Не кажучи вже про весь світ.
Бойкот компаній, що не вийшли з ринку рф, – це перший крок до більш значних зрушень.
Важливо, щоб кожен українець замислився, що війна сталася через різність систем цінностей між країнами. Зараз десятки тисяч героїв на фронті своїм життям доводять, що вони не готові продати свої людські цінності. І важливо, щоб у кожної людини була змога зробити власний вибір навіть в магазині. Своє свідоме рішення не пити Pepsi і не їсти батончики, а натомість купити український товар. І на власному прикладі пояснити дитині, що таке гідність. Що можна відмовитись від чогось, але не втратити себе як людину.
Якщо просто взяти і забрати товари – це значитиме прийняти рішення за людей, і вони будуть обурені. Цього робити не можна, але можна помітити бренд, який співпрацює з країною-вбивцею. Тому маркування товарів в магазинах – це надважлива історія.
Коли ми відмовляємося від такого товару і купуємо український, ми починаємо підсилювати українських товаровиробників. Тоді в нас зростає виробництво і продаж наших товарів, і ми як країна набуваємо суб'єктність.
Це питання треба ставити не тільки для українців, а у світовому масштабі. Якщо ми не відмовляємося від тих брендів, то доволі дивно очікувати, що будуть відмовлятися французи, німці чи американці
По-перше, реєстр НАЗК – список компаній, які визнані світовими спонсорами тероризму.
По-друге, реєстр Київської школи економіки #LeaveRussia.
Обидва реєстри мають структуровані описи з грунтовними поясненнями.
В планах Work.ua – надавати користувачам детальнішу інформацію про кожну компанію-роботодавця. Від зворотнього зв’язку від людей, які мають досвід роботи в певній компанії, до даних про ставлення бізнесу до екології, сталого розвитку тощо.
Також – враховувати ставлення компаній до працевлаштування ветеранів та їхньої соціальної адаптації. Наскільки бізнес спряє людям, які повернуться з фронту, в інтеграції до суспільства. Це надважливі речі і соціальна відповідальність компаній-роботодавців.
З боку YouControl нагадаємо, що інструмент перевірки контрагентів Експрес–аналіз миттєво визначає зв'язок контрагента з росією та країнами-союзницями агресора.
Наразі ще півтора мільйони людей знаходяться на фронті, і після їхнього повернення стане дуже запитаною вся медична сфера: від протезування до психологічної допомоги. До того ж, держава мала б надати військовим безкоштовне медичне страхування, враховуючи, що вони фактично віддали своє здоров’я, захищаючи нас.
Також після перемоги почнеться відбудова. Вже зараз тендери на будівництво ростуть великими темпами. Конкуренція в цій сфері вже наявна, і щойно буде перемога, компанії будуть повинні взяти величезні обсяги роботи. Робочі, будівельні спеціальності будуть мати великий попит.
Щодо IT, то цей ринок зараз впав найнижче за останні 10 років. Але справжні професіонали ніколи не залишаться без роботи. У всіх сферах не вистачає високопрофессіональних спеціалістів. Завжди є до 60% джунів, біля 35% спеціалістів мідл рівня і тільки 5% сіньорів чи просто просто фахових програмістів. Якщо професіонал постійно розвивається, вкладає в себе і стає дійсно кращим, то в будь-якій спеціальності на нього завжди буде попит.
Повне інтерв’ю з Артуром Міхно ви можете подивитися на YouTube каналі.
Читайте також:
Статті 31 грудня 2021 р.
Україна trend-setter відкритих даних Європи: яка роль бізнесу?
Напередодні новорічних свят Європейський портал відкритих даних опублікував результати щорічного дослідження Open Data Maturity 2021. Цього року Україна піднялася на 11 позицій в рейтингу і закріпилася на 6-му місці серед 34 країн Європи, з почесним статусом trend-setter. Рівень зрілості сфери відкритих даних – 94%. Чи все так чудово в Україні з відкритими даними насправді та як бізнес здатен впливати на розвиток цієї сфери ‒ розповів виданню Мind засновник і СЕО YouControl, Сергій Мільман
Новини 10 грудня 2021 р.
YouControl запустив безоплатний інструмент з перевірки учасників закупівель в один клік
З 1 січня 2022 року вступають в силу зміни до Закону України "Про Публічні закупівлі". До уповноважених з публічних закупівель застосовуватиметься персональна відповідальність: від штрафів до позбавлення волі. Для уникнення таких ситуацій, підвищення ефективності тендерних закупівель та здійснення громадського контролю, фахівці YouControl розробили спеціальний інструмент ‒ "Аналіз тендерів".
Новини 9 грудня 2021 р.
"Аналіз тендерів": ідеальний інструмент перевірки публічних закупівель від YouControl
"Аналіз тендерів" – новий безоплатний інструмент YouControl для перевірки учасників тендерів, виявлення несумлінних компаній та проведення чесних та вигідних закупівель. Ініціатор публічних закупівель має перевіряти учасників на відповідність до вимог закону. Для належної перевірки потрібна інформація з відкритих та доступних джерел, отримання якої з розрізнених реєстрів займає багато часу.