Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Статті

Антикризові засоби: як стати постачальником для держави

22 серпня 2020 р.

Антикризові засоби: як стати постачальником для держави

Поради від Наталі Дімової, партнера юридичної компанії “Legal Partner” та YouControl як забезпечити підприємство ефективною діяльністю під час економічного спаду

 

Карантин, який змусив компанії перейти до дистанційної роботи або взагалі припинити діяльність, зробив із держави майже єдиного постійного замовника послуг та товарів. Участь у державних тендерах можуть взяти всі, потрібно лише знати основні правила та підготуватися до них за допомогою системи YouControl.

 

Публічна закупівля — це процедура із встановленими законом правилами, у якій ви можете продати органам державної влади та місцевого самоврядування товар, послугу чи роботи. Закупівля проходить в електронному вигляді в системі Prozorro на одному з авторизованих електронних майданчиків.

 

Для легкої перемоги в закупівлі необхідно запропонувати “найкращу”, тобто найнижчу цінову пропозицію та подати документацію згідно з критеріями замовника.

 

Чудо буває. На що розраховувати, якщо берете участь уперше?

 

Ходить думка, що отримати перемогу можливо тільки після здобуття багаторазового досвіду участі в закупівлях, купи витрачених грошей та що закупівлі для “обраних”. У переважній більшості випадків це категоричний міф.

 

Саме тому у багаторічній практиці юридичного супроводу учасників є приклади отримання перемоги в закупівлі “новачком” із першого разу.

 

Жодних секретів. Перемагає стратегія, яка передбачає: ретельну підготовку документів тендерної пропозиції, аналіз потенційних учасників, аналіз замовника та дослідження попередніх закупівель замовника через систему Prozorro або YouControl.

 

Наприклад, за допомогою системи YouControl можна перевірити:

 

•  Який фiнансовий стан у компанії-замовника;

•  Працює замовник або знаходиться в стані припинення діяльності або банкрутства;

•  Чи були позови від учасників тендерів до цього замовника.

 

Основні фактори, в яких можуть бути ризики для компанії, можна проаналізувати в модулі “Експрес-аналізу”.

 

 

Подумати про майбутні сценарії щодо можливостей компанії-закупівельника можна в розділі “Фінанси”, де фінансовий скоринг покаже рівень стійкості в компанії.

 

 

Статус компанії — перебуває вона в стані припинення або працює, можна побачити в досьє.

 

 

Проаналізувати наявність судових позовів від постачальників можна в розділі “Суди”, що розташований  ліворуч у меню сайта системи YouControl.

 

 

Якщо ви початківець, вам уже треба взяти участь і з 95% вірогідністю перемогти у таких випадках:

 

•  Якщо закупівля по вашому товару, роботам, послугам проходить не на постійній основі, закуповується нечасто. Наприклад, якщо ви продаєте лампадки, то ймовірність того, що в тендері ви зустрінете сильних супротивників з крутим досвідом, є меншою. Тобто, якщо конкуренти слабкіші, то у вас вищі шанси на перемогу; 

•  Якщо закупівля на незначну суму (приблизно близько один мільйон гривень).

 

Цифри на табло! Розрахунок фінансових ризиків.

 

Зауважимо, що реєстрація на електронному майданчику безоплатна.

 

При участі в закупівлі ви сплачуєте:

 

•  Збір за участь у закупівлі — від 17 грн до 3400 грн. Ціна залежить від очікуваної вартості закупівлі. Сплачена сума повертається в разі відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися;

•  Банківську гарантію — до 0,5% очікуваної вартості закупівлі робіт та до 3 % очікуваної вартості закупівлі товарів чи послуг. Якщо в умовах тендеру є вимога покриття грошовим забезпеченням — кошти повертаються після завершення процедури;

•  Банківську комісію за надання банківської гарантії — орієнтовно 1000 грн. Ціна залежить від банку.

 

Таким чином, якщо ви не виграєте тендер, то втратите лише комісію банку за надання банківської гарантії та оплату за участь у закупівлі, що не є значними сумами в розумінні ризиків підприємництва.

 

Інші витрати, які можуть очікувати учасників тендеру, це час для підготовки документів та оплата послуг спеціалістів по супроводу в закупівлях, якщо вам це буде необхідно.

 

З чого почати?

 

В електронній системі Prozorro є вся необхідна інформація, у тому числі для початківців.

 

Розпочніть із вибору електронного майданчику, через який будете брати участь у закупівлі. Їх перелік ви зможете знайти на Prozorro. Критеріями вибору можуть бути: зручний інтерфейс, кваліфіковані менеджери, які будуть вас супроводжувати, рейтинги майданчику.

 

Менеджери майданчику і зможуть допомогти у виборі потенційно цікавої закупівлі та розповісти всі деталі щодо подальших дій.

 

Якщо вам потрібно швидко збільшити продажі і прибутки, закупівлі — це саме для вас.

Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’